Vykdant
Erasmus+ programos lėšomis finansuojamo projekto "Komunikacinių -
metodinių kompetencijų tobulinimas integruoto dalyko ir kalbos mokymo plotmėje
(1 etapas)“ veiklas Nacionalinėje M.K. Čiurlionio menų mokykloje dalykų mokytojai susipažino su
integruotų pamokų metodu, tobulino prancūzų kalbos žinias Lietuvoje ir
Prancūzijoje.
Integruotos
dalyko (istorijos, informacinių technologijų, šokio improvizacijos, klasikinio
šokio technikos) ir prancūzų kalbos pamokos (toliau - integruotos pamokos) – tai pamokos kurių
metu mokomasis dalykas dėstomas pilnai arba iš dalies prancūzų kalba
Šių
metų vasario-gegužės mėnesiais mokomųjų dalykų mokytojai (Rūta Korickaja
(istorija), Eglė Jakaitytė-Varlamova (informacinės technologijos), Deimantė
Karpušenkovienė (klasikinio šokio technika)
ir kalbos mokytojos (Kristina Laletina bei Jurgita Kimbirauskienė) vedė bandomąsias-pilotines
integruotas pamokas 5 ir 7 c baleto skyriaus klasės mokiniams. Norėdami sužinoti mokinių nuomonę apie integruotų
pamokų naudą mokymosi rezultatams bei motyvacijai, organizatoriai, minėtų
klasių mokiniams pateikė anketas.
Gegužės 22-29 dienomis vykdytoje apklausoje dalyvavo 31 mokinys.
Iš pateiktų
atsakymų sužinojome, kokią įtaką daro integruotos dalyko ir prancūzų
kalbos pamokos mokymosi procesui:
·
24
mokiniai mano, kad integruotos
pamokos motyvuoja bei skatina mokytis prancūzų kalbos;
·
21 mokinys sako, kad taip skatinamas domėjimasis mokomuoju dalyku
(istorija, šokio improvizacija, kompiuteriais ir t.t..),
·
27 mokiniai pasisako už tai, kad tokios pamokos padeda įtvirtinti
prancūzų kalbos žinias;
·
29 mokinių nuomone, tai dar viena galimybė girdėti prancūzų kalbą, ne
tik per prancūzų kalbos pamokas;
·
20 sutinka, kad integruotos pamokos padeda geriau įtvirtinti,
įsisavinti, išmokti mokomojo dalyko
žinias.
Atsakymai į klausimą ar prancūzų kalbos
pamokoje įgytas žinias galėjo panaudoti mokomojo dalyko integruotoje pamokoje, pasiskirstė sekančiai (pav.1):
Pav.1
Integruotų pamokų metu mokiniams labiausiai
patiko:
- naujų žodžių mokymasis 16 mokinių (51, 6 proc.);
- kalbėjimo, komunikacjos lavinimas (prancūzų kalba) 14 mokinių (45,2 proc.);
- pamokos planavimas (darbas grupėse, individualiai, darbų pristatymas, projektų rengimas) 13 mokinių (41, 9 proc.)
Remiantis anketos atsakymais integruotų pamokų
metu:
·
22 mokiniai suprato ar išmoko, pagilino ne kalbos dalyko
(istorijos, informacinių technologijų,kalsikinio šokio technikos) programoje numatytas temas;
·
20 iš jų išdrįso
kalbėti prancūziškai skaityti, užduoti klausimą ir kita;
·
15 mokinių
integruotų-pilotinių pamokų metu patiko mokymosi aplinka (klasės draugai,
mokytojai, svečiai, dėmesys) (pav.2).
Pav.2
Atsakymai į klausimą, ar mokiniai norėtų turėti
integruotas dalyko ir prancūzų kalbos pamokas kitais mokslo metais, bei
diagrama (pav. 3), parodo mokinių susidomėjimą:
Pav. 3
Kokių mokomųjų dalykų integruotas pamokas
mokiniai norėtų turėti matome pav.4:
Pav.4
O pageidaujamas integruotų pamokų skaičius per mokslo metus
pasiskirsto tolygiai (pav.5)
Pav.5
Visdėlto 14 mokinių iš 31
dalyvavusių anketoje, nelabai patiko integruotos pamokos, “nes labai reikia daug ruostis”, “per daug
naujos informacijos is karto”, “nes labai sunku“.
Tačiau didžioji dalis mokinių pritaria ir supranta, kad, dviejų užsienio kalbų
mokėjimas padeda sėkmingiau ir lengviau rasti darbą, keliauti, pažinti pasaulį
ir tobulėti asmeniškai nei vienos užsienio kalbos mokėjimas (pav.6):
Pav.6
Daugiau informacijos apie anketą rasite .
Dėkojame visiems dalyvavusiems apklausoje.
Projekto organizatoriai
Dėkojame visiems dalyvavusiems apklausoje.
Projekto organizatoriai
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą